1-700-555-979

no-lazy

חינוך גורים - באיזה גיל מומלץ להתחיל, טיפים וטעויות נפוצות

חינוך גורים הוא נושא רחב, הכולל בתוכו המון סעיפים שונים המתייחסים לטיפול,גידול,חינוך ואילוף גור הכלבים בשלבים השונים של חייו עד הגיעו לבגרות. בכתבה להלן, תוכלו למצוא טיפים חשובים וטעויות נפוצות בחינוך גורים.
יישלח תוך: 7 ימי עסקים , קיימת אפשרות לאיסוף עצמי
למה לקוחות קונים אצלנו:
  • מחירים מוזלים 
  • שירות לקוחות אישי ומקיף 
  • משלוחים חינם ברכישה מעל 89 ש"ח 
קניה בטוחה

מידע נוסף

חינוך גורים הוא נושא רחב, הכולל בתוכו המון סעיפים שונים המתייחסים לטיפול,גידול,חינוך ואילוף גור הכלבים בשלבים השונים של חייו עד הגיעו לבגרות. בכתבה להלן, תוכלו למצוא טיפים חשובים וטעויות נפוצות בחינוך גורים.

הפעולות שניתן לבצע עם הגור משתנות בהתאם לשלבי הגורות

0-8 שבועות – הכרה ראשונית של הסביבה המשפחתית הכלבית.

הגור מתחיל לעצב את אופיו. מתוך משחק עם אחיו הוא לומד אינטראקציה עם כלבים אחרים, לומד להבין את מקומו בהיררכיה המשפחתית, כאשר הוא משתולל ונושך יותר מדי, האם תופסת אותו מהצוואר ומניחה אותו בצד וכך הוא לומד שאם הוא מגזים אז מעמידים אותו במקום. כבר בשלב הזה מתחיל החינוך הבסיסי הראשוני, זהו שלב חשוב מאוד בהתפתחות הגור.

2-7 חודשים – שלב החשיפה ועיצוב האופי.

בשלב זה הגור מתחיל להתעניין ולספוג את הסביבה החיצונית. ניתן להתחיל לעבוד על גמילה מצרכים ומשמעת בסיסית. (במאמר נפרד ארחיב על שיטות שונות לגמילה מצרכים). ניתן להתחיל ללמד פקודות כמו שב ובוא בגיל חודשיים ולאחר מכן להתחיל להכניס גם את שאר הפקודות לקראת גיל 4 חודשים. חשוב להוציא את הגור מהבית לכמה שיותר מקומות. לא להסתפק בטיול בתוך השכונה בלבד. כלב שלא יחשף למראות, רעשים וריחות שונים בשלב זה של חייו, יגדל להיות כלב פחדן ועלול לפתח בעיות התנהגות.

7-12 חודשים – שלב ההתבגרות וסיום עיצוב האופי.

בגיל זה מגיע הגור לבגרות מינית. זה השלב בו מומלץ לסרס/לעקר את כלבכם, כדי למנוע התפתחות אגרסיות כלפי בני הבית או כלבים אחרים. הגור הופך לבוגר מבחינת עיצוב האופי וההרגלים. עדיין יהיה ניתן ללמדו דברים חדשים אך לא באותה קלות כמו שיכלנו ללמד בשלב הקודם. אם הוא פיתח הרגלים רעים, יקח יותר זמן לתקנם, ואם הוא לא נחשף כהלכה לסביבה החיצונית, הוא יראה סימני פחדנות וסטרס.

לסיכום, אם אתם רוצים שכלבכם יגדל להיות בעל אופי טוב ונוח ללא בעיות התנהגות חריגות, חשוב להקפיד על כל הפעולות: חינוך, חשיפה, אילוף כלבים, גבולות ומשמעת.

לעיתים הבעלים חושבים שמספיק לעשות רק חלק מהפעולות אך זו טעות גדולה. עדיף להשקיע קצת יותר בשלב הגורות, מאשר לנסות לשנות הרגלים של כלב בוגר.